16 maj. dagen då darth vader retades

16 maj, något ni kanske inte visste är att det är faktist den nationella retardagen. ganska sjukt. jag vet. ganska kul ändå. igår, satt jag faktist uppe och kollade igenom 3 star wars filmer som jag kände att jag inte riktigt var 100 på, vilket också resulterade i ett helt vaket dygn med böcker och uppslagsverk.
nedan är mitt favoritklipp ur 6 filmen av star wars, och det som jag sedan märkte när jag läste igenom allt om hela starwars-trilogin är att den är inspelad den: håll i er. jag menar det, håll i er alltså. den är inspelat 1976, 16 fucking maj. hela 6 filmen handlar om att de vill behålla den oficiella retardagen i sverige. helt otroligt. helt fantastisk film helt enkelt. här klippet ur filmen:
my lord, the flishslesht moved eut of lightspeed. komkän has deticted en energefild.
/filmfantasten benjamin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0